دل من مرده ولی شوق شهادت دارد...

دل من مرده ولی شوق شهادت دارد...
طبقه بندی موضوعی

هاموند هم فهمید...

سه شنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۴، ۰۹:۱۳ ق.ظ

چند روز قبل مطلبی رو در سایت وزین سمعک نیوز نوشتم که اینجا میارمش:

از زمانی که تاریخ به یاد دارد همواره افراد فاقد بنیه نظری درست و حسابی برای جایگاه پیدا کردن در بین مردم دنبال آویزان شدن از این و آن و استمساک به شخصیت ها بوده اند. باالطبع اگر آن شخصیت در قید حیات باشد و دو چشم خود را باز کند به هر طریق انتساب آن عده به خود را نفی کرده و مانع از سوء استفاده آن جماعت از نام و جایگاه خود می شود اما وای به روزی که آن شخصیت دیگر در بین نباشد... نمونه این انتساب عقاید و یا دغدغه ها به شخصیت ها در تاریخ بسیار زیاد است، از جمله خروج بنی عباس علیه بنی امیه که با استمساک به نام ائمه انجام گرفت و جالب آنکه بنی عباس با ائمه آنچنان رفتار کردند که در مقاطعی روی بنی امیه سفید شد. بگذریم...

یک روز بعد از افتتاح رسمی سفارت انگلیس در تهران که اتفاقا با حضور وزیر امور خارجه انگلیس هم برگزار شد اعضای هیئت دولت بنای بر یک رسم همیشگی، در نخستین روز از هفته دولت به مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران مشرف شدند. آنچنان که در خاطر دارم قاطبه اصلاح طلبان همواره از انتساب فکری خود به امام سخن ها گفته اند اگرچه آن چه مشخص است آن ها بیش از انتساب فکری، انتساب فامیلی دارند اما به هر حال سخن از انتساب فکری بسیار است. اما باید دید این انتساب اصالت دارد و یا به نحوی مایه گذاشتن از امام است آنچنان که در مقدمه به آن اشاره شد. جایگاه استثنائی امام در انقلاب باعث شده تا بسیاری افراد غیر موجه برای رسیدن به آنچه صلاحیتش را ندارند خود را به نوعی منتسب به ایشان نشان دهند و جالب اینکه این وصله های نچسب بعد از رسیدن به مقصود، دیگر رعایت ظاهر را هم نمی کنند. آنچنان که عده ای با نام امام آمدند و پس از استقرار سعی در معرفی افکار امام به سازمان میراث فرهنگی را داشتند تا به عنوان یک اثر تاریخی از آن استفاده شود! البته شخص امام نسبت به این قضیه هوشیار بوده و در آخرین فراز وصیت نامه خود می فرمایند: "اکنون که من حاضرم، بعض نسبت‌های بی‌واقعیت به من داده می‌شود و ممکن است پس از من در حجم آن افزوده شود؛ لهذا عرض می‌کنم آنچه به من نسبت داده شده یا می‌شود، مورد تصدیق نیست مگر آن‌که صدای من یا خط و امضای من باشد، با تصدیق کارشناسان؛ یا در سیمای جمهوری اسلامی چیزی گفته باشم." و لذا این مسئله به نوعی برای امام قطعی بوده است. اما گاهی اوقات این انتساب ها آنچنان شاخدار است که هضم آن با "کربوران اسید" هم مقدور نیست! مثلا گفته یکی از مسئولین نظام که با اندکی تلاش دیگر می تواند جایگاه ابوهریره یا کعب الاحبار را در گینس کسب کند، مبنی بر "مخالفت امام با شعار مرگ بر آمریکا!"

اما رئیس محترم جمهور در آغاز هفته دولت با حضور در حرم حضرت امام سخنانی نغز در رابطه با لزوم حفظ تفکر امام بیان کردند. از جمله آن که: "حضور ما در حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در آغاز هفته دولت یک سنت تشریفاتی یا سنتی و سیاسی نیست بلکه دولت این هفته را فرصتی می داند تا مسیر و خط امام در زمینه رابطه دولت و مردم و رهبری را مرور کند و سیره و راه امام را خط مشی اصلی خود برای تداوم مسیر دولت اسلامی و تکامل آن بداند." و یا "ما نباید بگذاریم راه امام و مسیر امام توسط عده ای تفسیر نابجا شود. وظیفه ما آن است که آن عزتی که امام آورد، آن اسلام عزت بخشی که امام برای مردم تفسیر کرد ، آن اسلام سیاسی و آن اسلام قدرت مدیریت داشتنی که امام برای مردم آورد نباید بگذاریم در انزوا قرار بگیرد."

اما همین آقای رئیس جمهور در کمتر از "دو دقیقه" از فرمایشات فوق الذکر آنچنان تحریفی در مسیر فکری امام ایجاد کرد که نگو و نپرس! روحانی در رابطه با ادامه راه انقلاب پس از تشکیل نظام اسلامی گفت: "امام نظامی را تاسیس کرد که در همان سال اول، قانون اساسی به تصویب رسید و نکته مهم این انقلاب تشکیل نظام اسلامی بود و بعد از این مرحله، ادامه راه نظام در درون نظام خواهد بود نه انقلاب در بیرون نظام." و در ادامه گفت: "انقلاب راه خود را برای رسیدن به همه زوایا و ابعادش بعد از تشکیل جمهوری اسلامی ایران در درون آن نظام انجام می دهد". حال آن که امام همواره بر صدور انقلاب تاکید داشتند. صرفا جهت اطلاع آقای روحانی لازم است نظر ایشان را به سه گفتار -و نه تفسیری از سه گفتار- امام جلب کنم.

"ما که نهضت کردیم برای اسلام نهضت کردیم؛ جمهوری، جمهوری اسلامی است. نهضت برای اسلام نمی تواند محصور باشد در یک کشور و نمی تواند محصور باشد در حتی کشورهای اسلامی، نهضت برای اسلام همان دنباله نهضت انبیاء است، نهضت انبیاء برای یک محل نبوده است. پیغمبر اکرم اهل عربستان است دعوت شامل همه عالم است." (صحیفه نور، جلد 10، صفحة 115،11/08/1358).

"ما انقلابمان رابه تمام جهان صادر می کنیم چراکه انقلاب ما اسلامی است و تا بانگ لااله الا الله و محمدرسول الله بر تمام جهان طنین نیفکند مبارزه هست و تا مبارزه در هر کجای جهان علیه مستکبرین هست، ماهستیم." (صحیفه نور، جلد 11، صفحة 266، 02/11/1358)

"ما به تمام جهان تجربه‏هایمان را صادر مى‏کنیم و نتیجه‏ مبارزه و دفاع با ستمگران را بدون کوچکترین چشم داشتى به مبارزان راه حق انتقال مى‏دهیم و مسلما محصول صدور این تجربه‏ها، جز شکوفه‏هاى پیروزى و استقلال و پیاده شدن احکام اسلام براى ملت‏هاى دربند نیست." ( صحیفه نور، ج 20، ص 118، 06/05/1366)

آقای رئیس جمهور! شاید انحراف ما از مواضع امام آنقدر واضح است که دیگر حتی هاموند هم در همین تهران و به صورت علنی می گوید:" آنچه در مورد ایران اهمیت دارد رفتار ایران در قبال بازیگران منطقه چه اسرائیل و چه دیگر کشورهاست که معلوم می‌شود که ایران دیگر تهدیدی برای آنها نیست." آری، همان اسرائیلی که امام بارها فرمود باید از صفحه روزگار محو شود. همان امامی که شما از او دم می زنید...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی